SEO copywriting, czyli metoda pozycjonowania stron seo
SEO copywriting polega na tworzeniu treści na potrzeby pozycjonowania stron (także katalogów czy reklam) w celu podwyższenia ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Celem głównym jest umieszczenie ich najwyżej możliwie w pozycjonowaniu stron google oraz zwiększeniu ruchu na nich. To właśnie google warszawasprawia, że mają one lepsze zasięgi i znaczenie dla wyszukiwarek.
Podstawy tworzenia tekstów SEO
1. Tytuł i lead
To właśnie tytuł i lead będą decydowały o tym, czy użytkownicy zechcą wejść na naszą stronę. Muszą, zatem przyciągać uwagę potencjalnych czytelników, ale także być zoptymalizowane pod pozycjonowanie stron w google.
2. Krótki tytuł
Najlepiej dla skutecznego pozycjonowania postawić na krótki i chwytliwy tytuł. Jeżeli uda nam się dodatkowo umieścić w nim popularną frazę kluczową związaną z tematem to tym lepiej. Tytuł powinien być przede wszystkim ciekawy, by zachęcić użytkowników sieci do kliknięcia. Z tego powodu warto postawić na dobrze zredagowaną zajawkę – lead.
3. Lead
Zajawka ma znaczenie, gdyż to pierwsze, co widzą po tytule artykułu czytelnicy i to głównie ona decyduje o tym, czy zechcą wejść i przeczytać więcej. Niektóre systemy tworzą same lead, używając w tym celu kilku pierwszych zdań tekstu. To niekoniecznie wpływa dobrze na pozycjonowanie stron seo, gdyż powoduje najczęściej duplikowanie treści w obrębie strony. To z kolei nie podoba się algorytmom, które traktują to w większości przypadków jako plagiat lub spam. Dla skutecznego seo lepiej tworzyć oryginalne opisy do listingów.
4. Użytkownik czy wyszukiwarka
Odwieczna walka o pozycję toczy się nie tylko w wyszukiwarkach, ale i w przypadku priorytetów przy pisaniu – tekst ma być dla użytkowników czy wyszukiwarek (robotów)? Prawda jest taka, że dla obu naraz. Jednak przy pisaniu powinniśmy skupić się na potrzebach użytkowników, bo to oni generują ruch na stronie i wpływają na pozycjonowanie serwisu. Artykuł powinien być dobrej jakości, merytoryczny i poprawny oraz uwzględniać zasady seo łódź. Niskiej jakości teksty są traktowane przez algorytmy jako spam, więc nie warto skupiać się na samych słowach kluczowych i pozycjonowaniu strony internetowej.
5. Unikalność
Dla lepszego pozycjonowania strony google lepiej stawiać na nie tylko jakość, ale oryginalność przede wszystkim. Im bardziej unikalny teksty, tym Google przypisze mu większą wartość. Nie wolno plagiatować z innych serwisów, a jeszcze lepiej znaleźć sobie niszę, w której nie ma zbyt wielu lub w ogóle artykułów w sieci.
6. Stabilność
Czytanie długiego, tematycznego tekstu na stronie internetowej wydłuża średni czas trwania sesji, a przy tym jednocześnie zmniejsza konwersję odrzuceń. To pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w google.
7. Forma i treść
Teksty SEO powinny być odpowiednio sformatowane na potrzeby skutecznego pozycjonowania stron www. Nie chodzi tu jedynie o poprawność językową i wplatanie w naturalny sposób słów kluczowych, ale także o wygląd tekstu. Musi być przyjemny dla oka i dobrze się czytać jednocześnie. W tym celu można korzystać z odpowiednich narzędzi do korekty pisowni i gramatyki oraz formatu. Warto, by tekst był podzielony na fragmenty opatrzone tytułami – ściana tekstu nie tylko źle się czyta i odpycha użytkowników, ale źle wygląda. Złe formatowanie to gorsze pozycjonowanie za granicą i w kraju, w zależności od tego na jaki rynek piszemy i w jakim języku.