Pozycjonowanie stron Google – jak tworzyć zgodnie z SEO
Wbrew pozorom nie jest łatwo uzyskać benefity z prowadzenia działalności w sieci ze względu na dużą konkurencyjność. W Internecie, bowiem istnieje wiele podobnych do siebie stron, więc wybicie się jako popularnej strony nie jest wcale takie łatwe. Jednak w tym celu pomaga nowoczesny marketing, z którego (trzeba pamiętać) korzysta również większość przedsiębiorców z e-biznesem. Bez skutecznego seo nie mamy, co liczyć na wysokie pozycjonowanie google i jednocześnie wyprzedzenie konkurencji. Najpierw trzeba odpowiednio zoptymalizować stronę i zatroszczyć się o właściwy content.
Jak pisać artykuły pod SEO?
W celu ustalenia odpowiedniej dla naszego biznesu kampanii oraz pozycjonowanie stron ceny warto skorzystać z usług profesjonalistów, chyba że sami się znamy na rzeczy. Specjaliści seo pomogą nam dopasować treści i promocje naszego serwisu do zagadek zmieniającego się algorytmu wyszukiwarek, a szczególnie biorąc po uwagę Google seo. Może pozycjonowanie stron nie należy do łatwych, ale można je także kierować według konkretnego schematu, indywidualnie dopasowanego do potrzeb i możliwości domeny. Pozycjonowanie stron w google można oprzeć na kilku podstawowych zasadach, jak:
1. Tworząc artykuł i cały content na stronę musimy pamiętać, by wyróżniał się on na tle konkurencji. Musi być przede wszystkim unikalny, ponieważ w pozycjonowaniu strony Google bardzo mocno karze plagiat oraz duplikaty treści. Unikalność i ciekawość contentu wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony google.
2. Temat, na jaki piszemy powinien być zrealizowany zgodnie z zasadami skutecznego seo, ale także być interesujący i szczegółowo opisany. Musimy wychodzić z założenia, że piszemy dla laików, nawet jeśli znamy się na rzeczy. W ten sposób łatwo trafimy do osób zarówno nowych z tematem i obeznanych w branży.
3. Każdy podejmowany temat powinien być w pierwszej kolejności nastawiony na użytkowników. To oni nabijają ruch organiczny na stronie i ich kliknięcia wpływają na skuteczność pozycjonowania stron www, ponieważ algorytmy szeregują naszą pozycję w zależności od poziomu wpisywania się w potrzeby (zapytania) użytkowników.
4. Unikajmy tworzenia treści jedynie pod pozycjonowanie stron internetowych, czyli z nastawieniem na algorytmy wyszukiwarek. Jeżeli zależy nam na mocnym i wysokim pozycjonowaniu strony w Google to musimy wpierw zadbać o użytkowników i ich zainteresowanie, a dopiero potem o optymalizację.
5. Tekst dla lepszego odbioru i pozycjonowania top 3 powinien zostać odpowiednio sformatowany. Nikt nie lubi ściany, nużącego tekstu, w którym ciężko się odnaleźć. Z tego powodu artykuł powinien być podzielony na segmenty, opatrzone śródtytułami. Używanie nagłówków systemowych (Hx) wpłynie także dobrze na pozycjonowanie strony internetowej.
6. Warto redagować oryginalny lead i unikać automatycznego zwijania tekstu, które algorytmy najczęściej traktują jako dublowanie tekstu i spam. Każdy specjalista SEO będzie także pamiętał o używaniu słów kluczowych w tekstach. Warto fraz kluczowych szukać w specjalnych ku temu wyszukiwarkach, by były one mocne. Wystarczy kilka takich fraz na artykuł, najlepiej odmienionych i wplecionych naturalnie w tekst.
7. Warto zaplanować odpowiednio treść, by była ona ciekawa, ale przy tym raczej zwięzła i na temat. Warto unikać tzw. lania wody, by algorytmy wyszukiwarek przy pozycjonowaniu stron seo nie miały problemów z określeniem tematyki podstron i dopasowaniem do zapytań użytkowników.