Podstawy pisania treści pod pozycjonowanie stron Google
Obecnie trzeba przyznać, że biznes w sieci nie jest prosty ze względu na dużą konkurencję i przebicie się przez mnóstwo podobnych stron jest trudne. Dodatkowo, e-biznes bez odpowiednio zoptymalizowanego contentu będzie tracił i nie będzie w stanie się wybić. Skuteczne seo jest uwielbiane przez wyszukiwarki oraz chętniej klikane przez użytkowników, którzy często są nie świadomi nawet, że czytany artykuł jest pod pozycjonowanie google.
Jak pisać artykuły w zgodzie z zasadami SEO?
Zdecydowanie algorytm google staje się coraz lepszy i inteligentniejszy, co ułatwia mu rozpoznawanie artykułów o wysokiej i niskiej jakości, prze co łatwiej mu ustawiać pozycjonowanie stron. Z tego powodu, gdy zależy nam na dobrym pozycjonowaniu stron w google, trzeba mieć właściwe podejście do tworzenia contentu – pisać tak, jakby nasz artykuł był najlepszy na świecie. Skupić się na jakości i unikalności, a dopiero w drugiej kolejności stawiać na pozycjonowanie za granicą. Oto kilka pomocnych zasad przy tworzeniu contentu:
· Niezależnie od tego czy nasz artykuł jest tworzony na oklepany czy zupełnie nowy temat, musimy zadbać o to, by był oryginalny i wyróżniał się na tle innych. Nie wolno powtarzać treści z innych stron. Unikalność wpłynie na lepsze pozycjonowanie strony google. Brak oryginalności sprawi, że nasz artykuł nie będzie linkowany i zdobędzie mało wejść oraz słabe google seo.
· Należy upewnić się, że temat został zrealizowany wyczerpująco i szczegółowo. W końcu powinniśmy być dobrze obeznani z tematem, o którym piszemy. Trzeba zawsze zakładać, że piszemy dla kompletnego laika – różne osoby będą czytały nasz artykuł i każdy powinien móc go w pełni zrozumieć.
· Trzeba pamiętać, że dobra treść wymaga też ciężkiej pracy, ale przynosi odpowiednie korzyści w postaci zainteresowania użytkowników oraz wysokiego pozycjonowania stron google. Niestety, wiele contentu tworzona jest stricte pod wyszukiwarki i mocne pozycjonowanie stron internetowych, co powoduje, że taka treść szybko jest wypierana przez inny content.
· Konieczne jest odpowiednie planowanie. Jeżeli posiadasz wiedzę i doświadczenie w tematyce, którą poruszasz na stronie to zastanów się, nad ilością informacji. Zbyt duża ilość informacji może być przytłaczająca.
· Bardzo ważne jest, by temat nastawiony był przede wszystkim na użytkownika. Warto postawić się na miejscu klienta i zastanowić nad formą, jaka byłaby najbardziej interesująca i przystępna dla niego. Dopiero w ten projekt wpleść elementy skutecznego pozycjonowania stron www.
· Pierwsze sekundy są najważniejsze, gdy przychodzi do wyścigu z innymi treściami o podobnej tematyce. Czasem, by przyciągnąć odwiedzającego na naszą stronę mamy tylko mignięcie wśród wyników wyszukiwania czy przy scrollowaniu. Jeżeli początek artykułu SEO będzie ciekawy to duże prawdopodobieństwo jest, że użytkownik kliknie. Z tgo powodu ważna jest zajawka, czyli lead. Ciekawszy artykuł to również lepsze pozycjonowanie seo warszawa.
· Kilka prostych zasad na temat formy i treści – staraj się pisać zwięźle i na temat. Unikaj powtarzania i lania wody. Przeczytaj każdy akapit, starając się myśleć jak potencjalny użytkownik. W ten sposób będziemy mieć realny wpływ także na pozycjonowanie top 3.
· Tekst musi być poprawny stylistycznie i językowo i nie może być nudny. Lanie wody nie jest mile widziane. Nudne teksty z błędami, które ciągną się bez końca to coś, co skutecznie odstrasza czytelników.