10 pomysłów na wolnego strzelca – wirtualne biuro


Warning: Undefined array key "https://infogospodarcze.pl/?p=718" in /home/gogogo/domains/infogospodarcze.pl/public_html/wp-content/plugins/wpa-seo-auto-linker/wpa-seo-auto-linker.php on line 192

Coraz więcej mówi się o wzroście zainteresowania pracami wykonywanymi zdalnie. Ludzie coraz bardziej cenią sobie swobodę działania w kwestiach zawodowych. Potrzeby młodego pokolenia wykreowały całą listę zawodów przyszłości wiążących się właśnie z praca zdalną. Są jednak zawody. gdzie freelancerów jest coraz większa liczba. Poniżej ich lista. 

1. Wirtualny asystent/asystentka 

Jest to zajęcie coraz bardziej powszechne. Wirtualni asystenci zajmują się przede wszystkim tym czym nie chcą zajmować się ich zleceniodawcy. Powszechnie kojarzona z funkcją sekretarki wykonującej swoje zadania na odległość. Do jej głównych zadań należy nadzorowanie kalendarza, umawianie spotkań, kontrolowanie korespondencji oraz organizacja podróży. W związku z rozwojem platform społecznościowych, wirtualne asystentki często odpowiedzialne są również za ich obsługę. W tej pracy na pewno odnajdą się osoby potrafiące zarządzać organizacją pracy.  

2. Grafik 

To zajęcie już od dawna ciesząc esie dużą popularnością wśród osób kojarzących ja z wysokimi zarobkami. Z jednej strony grafikiem dziś może zostać każdy kto się tym interesuje. Z drugiej strony dobry grafik to dzisiaj bardzo pożądane umiejętności. Ogólnie rzecz ujmując graficy mają kilka pól do współpracy zdalnej. Są specjaliści od przygotowywania grafik na stronę internetową. Są graficy potrzebni do przygotowania odpowiednich ilustracji do druku wielko i małoformatowego. Są osoby, które specjalizują się grafikami do newsletterów, czy też do tworzenia kampanii brandingowych. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszą się osoby tworzące grafiki na tematyczne profile społecznościowe,a ich siedzibą jest wirtualne biuro warszawa

3. Social Media Menager 

Wybuch zainteresowania platformami społecznościowymi miał miejsce, gdy przedsiębiorcy zauważyli jak łatwo można na nich zarabiać. Dobrze prowadzone media społecznościowe są źródłem nowych klientów oraz generowania nowych sprzedaży. Osoba sprawnie posługująca się ustawieniem reklam, angażowaniem i rozbudową społeczności jest języczkiem uwagi niejednego przedsiębiorcy. Osoby prowadzące fizyczne biznesy nie zawsze mają czas na zajęcie się social mediami. Do ich zadań należą inne, bardziej biurokratyczne obowiązki.  

4. Coach 

Najbardziej niezrozumiany zawód wszech czasów. Popularni mówcy motywacyjni przysposobili sobie miano Coachów, zapożyczając je z języka angielskiego a także z kultury amerykańskiej, gdzie coach to po prostu trener. Tak naprawdę coach jest osobą pomagająca w rozwiązaniu problemów, stosując do tego metody dzięki którym problemy rozwiązuje sam klient. Coach może prowadzić sesje również dobrze za pośrednictwem skype, czy też innych środków cyfrowego przekazu. Może wydawać swoje publikacje w postaci e-booków czy kursów on-line. Pracują oni zwykle w wirtualnym biurze w Warszawie. 

5. Fotograf 

Zawód stary jak świat, jednak zawsze żywy. Pomimo, że smartfony posiadają coraz lesze ujęcia to jednak sztuka cykania dobrych fotek jest nadal umiejętnością znikomą. Fotograf zawsze znajdzie zatrudnienie w czasie ślubów, chrzcin, komunii św, wydarzeń sportowych, czy firmowych. Dzięki social mediom, budowanie portfolio fotografa jest dziecinnie proste. Do wysokich zarobków w tym zawodzie jednak są potrzebne odpowiednie umiejętności i sprawne oko. Uchwycenie chwili jest zawsze cennym wspomnieniem dla niejednej osoby. 

6. Account manager 

Są to najczęściej księgowi pracujący zdalnie. Odpowiadają za stronę finansową, kontakt z klientami, negocjację warunków kontraktów czy też ich rozliczenie. Możliwości dostarczania dokumentów do biur księgowych są w tej chwili na tyle możliwe, że nie wymagana jest obecność w biurze księgowym. Osoby takie często pracują z miejsc jak wirtualne biuro w Warszawie. Jest to wystarczające do pracy w charakterze Account managera. 

7. Kreator treści.  

Pod tą tajemniczą nazwą kryje się kilka możliwych do wykonywania zawodów. Głównie mowa tutaj o copywriterach, content marketerach, autorach blogów czy redaktorach. Są to osoby zarabiające na swoje utrzymanie tworząc lub redagując odpowiednie treści. Swoje umiejętności ukazują światu poprzez prowadzenie blogów czy też prace na rzecz portali i wydawnictw. W dziedzinie pisarstwa odnajdują się również osoby piszące teksty sprzedażowe. Przygotowanie oferty sprzedażowej, o wysokiej konwersji jest nie lada zadaniem. Posiada jednak niepodważalną zaletę. Wysokie prowizje.  

8. Web development 

Podobnie jak cala branża IT, tak i Web development działa w oparciu o cyfrowe rozwiązania. Ich pracownicy w większości stanowią osoby działające jako freelancerzy. Web Developer zajmuje się testowaniem stron internetowych oraz opracowaniem narzędzi do ich zarządzania. Do jego zadań należą również opieka techniczny nad witryną i serwerem. Mimo że wydaje się, że stronę internetową może założyć już każdy. To jednak nie każdy radzi sobie z problemami związanymi z obsługą. Usługi freelancerów z branży IT zawsze będą w cenie.  

9. Projekt Menager 

Stanowisko jakże nie jasne i nie do końca rozumiane. Osoby zarządzające projektami mają swoje miejsce w biznesie od długiego czasu. Ciężko ich nazwać kierownikami czy zwykłymi menadżerami. Ich głównym zadaniem jest doprowadzenie konkretnego projektu z punktu A do punktu B. Wykonywane przez nich prace to głównie tworzenie i zarzadzanie specjalnym zespołem powołanym do danego projektu. Jest osobą odpowiedzialną za kontakt z klientem, nadzór nad realizacja terminów, odpowiednim zarządzaniem poszczególnymi etapami projektu oraz rozwiązywaniem konfliktów powstałych między członkami zespołu.  

10. Marketingowiec 

Zawód wiecznie żywy. Nie ma firmy, której istnienie bez odpowiedniego marketingu istnieje. Choćby miała najlepszy produkt na świecie to nie sprzeda go, jeżeli nikt się o tym nie dowie. Najnowsze techniki marketingowe opierają się o promocję w Internecie, głównie w social mediach. Network Marketing czy content marketing to obecnie główne nurty marketingu. Jednakże podstawy działania skutecznego marketingowca i tak opierają się przede wszystkim na fundamentalnej wiedzy mistrzów marketingu.