Nasz firmowy blog, a pozycjonowanie – dowiedz się, jak bardzo jest to istotne!
W naszym kraju, zarówno zakładanie, jak i prowadzenie bloga jest zwykle realizowane z powodu pewnego impulsu czy też nudy, natomiast trend ten zaczyna się w pewien sposób przekształcać. Z uwagi na mnogość możliwości w sieci, istnieje szansa na odnalezienie doskonałego miejsca, gdzie można swobodnie wypowiadać się na wszelkiego typu tematy. Faktem jest, że wszelkiego rodzaju wpisy zamieszczane przez internautów, po pewnym czasie zostają zapomniane, natomiast administratorzy zniechęceni już tą formą, nakierowują swą uwagę na inne serwisy, bądź też decydują się na założenie kolejnego bloga.
Jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie blog może być doskonałą metodą, aby wznieść to na o wiele wyższy poziom.
Prowadzenie bloga i jego wpływ na pozycjonowanie strony
Jeżeli chodzi o firmowe blogi, których celem jest promowanie marki, produktów i usług – wygląda to nieco inaczej. W Polsce, stanowią one póki co niszę, natomiast warto pamiętać o tym, że to doskonałe narzędzie, które pomaga w pozycjonowaniu strony. Blog SEO ma ogromną liczbę zalet, stąd warto wiedzieć o tym jak najwięcej, szczególnie kiedy stawiamy pierwsze kroki na tym polu.
Prowadząc bloga, postaw na treści wysokiej jakości…
Zupełnie jak w wypadku pozycjonowania witryny internetowej, także podczas prowadzenia bloga, warto skupić się wyłącznie na treściach wartościowych. Wpisy nie mogą okazać się zbyt krótkie, a także nakierowane na linkowanie bez uzasadnionego powiązania ze stroną firmową. Klient może bardzo szybko dostrzec to, że owy blog ma jedynie spełniać zadania SEO. Jest to zabieg stosowany wyjątkowo często, natomiast może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy – nie tylko z perspektywy klientów, ale też skrupulatnych algorytmów Google. Warto, aby wszelkie publikacje były w pełni autorskie, czyli niekopiowane z innych witryn, ale przede wszystkim interesujące.
Zewnętrzne oraz wewnętrzne linki
Aby pod kątem SEO blog odnosił sukcesy, konieczne jest wykorzystywanie zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych linków. Ważne też, by znalazł się on w katalogach branżowych, a jeśli jego adres jest odrębny, warto umieścić w nim link do firmowej strony. Będzie to jednak skuteczne tylko wtedy, kiedy blog będzie doświadczał regularnych aktualizacji, za pomocą cennych i unikalnych publikacji, które nawiązują do firmowej strony.
Blog SEO – aktualizacja, budowa oraz zawartość
Nasza aktywność powinna być aktualizowana na bieżąco i jest szczególnie ważne. Tylko w takim wypadku są szanse ku temu, że algorytmy Google zdołają zapamiętać nasze działania, które znacząco ułatwiają złożony proces, którego bezpośrednim celem jest pozycjonowanie. Jeżeli chodzi o publikowanie samych wpisów, szczególną uwagę należy poświęcić linkowaniu kluczowych słów, natomiast stosowanie tego nagminnie, może niestety przynieść negatywne skutki.
Prowadzenie bloga, jako skuteczna metoda kreowania pozytywnego wizerunku marki
Pozycjonowanie blogiem swojej firmowej strony, nie jest tutaj jedyną możliwością, a zarazem zaletą tego rozwiązania. Otóż daje to także szansę na to, że będziemy mogli komunikować się z naszymi klientami, którzy pozostawią nam różnego typu opinie o naszych usługach lub produktach, ale też stanie się doskonałym miejscem do tego, aby kreować swój pozytywny wizerunek, przedstawiać nowe, atrakcyjne oferty, czy też dostosowywać się do zmieniających się wymagań klientów. Jeśli treści będzie odpowiednio atrakcyjna, tym większa szansa na to, że uzyskamy pozytywny odzew od czytelników strony. Obustronne relacje między autorami, a użytkownikami bloga, które powodują też ich częsty powrotów, są bardzo ważnym sygnałem dla Google, że nasza witryna powinno znajdować się znacznie wyżej, jeżeli chodzi o wyniki wyszukiwania.
Jak widać, prowadzenie firmowego bloga i jednocześnie dbanie o SEO jest bardzo ważne z wielu względów, a dodatkowo może przynieść sporo korzyści. Począwszy od lepszego wizerunku wśród potencjalnych klientów, poprzez relacji z nimi, a na wzroście sprzedaży kończąc.