Powiadomienia SMS – czy warto wprowadzić je w swojej firmie?
Powiadomienia SMS to ciekawe rozwiązanie dla firm, wznoszące obsługę klienta na zupełnie nowy poziom. Kto powinien zdecydować się na taką usługę i dlaczego warto ją wprowadzić?
Na czym polega usługa powiadomień SMS?
Powiadomienia SMS to usługa przeznaczona do usprawnienia obsługi klienta. Dzięki niej firma może wysyłać pojedyncze lub masowe wiadomości SMS do odbiorców z polskimi numerami telefonów, przekazując im informacje na temat swoich usług, promocji czy ważnych wydarzeń.
Dzięki usłudze firma zyskuje dostęp do bramki SMS, którą można w łatwy sposób obsługiwać z poziomu panelu klienta lub specjalnej aplikacji. Znacznie przyspiesza ona pracę biura obsługi klienta, które może przekazywać sporą część informacji przez krótkie wiadomości SMS, stanowiące wygodniejszą i oszczędzającą czas alternatywę dla połączeń telefonicznych czy kontaktu mailowego.
Usługa dotycząca powiadomień SMS zapewnia też wiele usprawnień, dzięki którym możliwa jest szybsza i łatwiejsza obsługa klienta. Jest to np. możliwość nadawania dowolnych nazw kontaktów, które będą wyświetlały się zamiast numerów telefonów czy dostępny status doręczenia wiadomości lub ewentualnych występujących błędów.
Komu powiadomienia SMS przyniosą największe korzyści?
Powiadomienia SMS można wykorzystać w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości, charakteru czy branży, w której działa. Sprawniejsza obsługa klienta ma bardzo dobry wpływ na działanie każdego przedsiębiorstwa, pozwala bowiem na oszczędność czasu, zwiększa wydajność pracowników, a przy tym pozwala budować pozytywne relacje z odbiorcami marki.
Z masowej wysyłki SMS korzystają zarówno przedsiębiorstwa usługowe, jak i sklepy internetowe, call center i contact center, szpitale i gabinety lekarskie czy różne instytucje. Rozwiązanie sprawdza się w małych firmach i dużych korporacjach, w znaczny sposób usprawniając pracę działu obsługi klienta.
Jakie są największe zalety tego rozwiązania?
Powiadomienia SMS to sporo korzyści dla firmy. Przede wszystkim ułatwiają obsługę klienta, a pracownicy mogą dzięki temu realizować związane z nią zadania znacznie szybciej, zyskując więcej czasu na inne obowiązki. Pojedyncze lub masowe wysyłanie wiadomości z bramki SMS jest proste, dlatego wprowadzenie tego systemu nie będzie problemem w żadnej firmie.
Ogromnym plusem jest także wzniesienie obsługi klienta na wyższy poziom. Powiadomienia SMS są w większości pozytywnie odbierane przez klientów, dzięki nim mają oni bowiem prosty dostęp do ważnych, interesujących ich informacji. Dzięki krótkiej formie wiadomości są chętniej odbierane, niż połączenia telefoniczne, łatwiej też zapamiętać ich treść. Dużą zaletą jest bezpośredni przekaz – większość osób na bieżąco odczytuje wiadomości tekstowe na telefonie, więc SMS raczej nie zostanie pominięty.
Znaczenie ma także spora elastyczność takiego rozwiązania. Firma może dostosować je do swoich potrzeb, zamieszczając w powiadomieniu dowolny, krótki komunikat. Może to być np. przypomnienie o wizycie, kod promocyjny, informacja o zmianach godzin otwarcia sklepu czy podsumowanie najważniejszych wiadomości z odbytej rozmowy telefonicznej. Dzięki temu jest to usługa dla każdego przedsiębiorstwa.
Korzyścią jest także możliwość zautomatyzowania części działań dzięki masowej wysyłce SMS. Pozwala ona na przesłanie ważnych informacji do wielu klientów równocześnie, co może być bardzo przydatne w wielu sytuacjach.
Czy warto wprowadzić powiadomienia SMS w swojej firmie?
Powiadomienia SMS to usługa, którą zdecydowanie warto wprowadzić w swoim przedsiębiorstwie. Wiąże się bowiem z wieloma korzyściami, w tym ze znacznym usprawnieniem obsługi klienta i możliwością zbudowania pozytywnych relacji z odbiorcami marki. Bramki SMS są proste w obsłudze, dlatego w każdej firmie można je wprowadzić bez żadnego problemu. Co ważne, dzięki nim można wysyłać wiadomości z dowolnego miejsca na świecie – warunkiem jest jedynie dostęp do Internetu, dlatego wprowadzenie usługi nie wymaga dużych przygotowań.