Digital signage – bądź widoczny dla swoich klientów

Każdy przedsiębiorca marzy o skutecznej reklamie. O reklamie, która dotrze do dużej liczby  klientów i która będzie na tyle atrakcyjna, aby klient zainteresował się nią. Tradycyjne metody nadal są używane, jednak należy pamiętać, że ulotki czy plakaty nie są na tyle  atrakcyjną formą, aby w faktyczny sposób mogły przyciągnąć dziś uwagę przechodniów i potencjalnych klientów.  Z pomocą przychodzą innowacyjne rozwiązania.

Technologia w służbie reklamy

Najnowsza technologia wykorzystywana jest w wielu różnych branżach, m.in. w reklamie. Jednym z przykładów jest digital signage – rozwiązanie nowoczesne, przykuwające uwagę odbiorcy i cieszące się bardzo dużym powodzeniem wśród firm. Nowoczesne technologie wymagają od przedsiębiorcy wyłożenia pewnych nakładów finansowych. Często są one znacznie wyższe od tych, które należy wyłożyć na konwencjonalne metody reklamy. Jednak, szukając najlepszych rozwiązań reklamowych należy myśleć długofalowo. Ulotki, plakaty  inne tradycyjne rozwiązania są bardzo ograniczone w czasie, a ich cena wcale nie jest mała. Należy więc policzyć ile rocznie wydaje się na tego typu reklamę i czy przypadkiem koszt nie będzie podobny, jak ten w inwestycję w nowe technologię, który ponieść trzeba tylko raz? Nowoczesne rozwiązania to koszt jednorazowy, który po pewnym czasie się zwraca. Koszt w reklamę klasyczną, odchodzi w zapomnienie np. z pierwszym deszczem, który zmyje plakaty.

Decydując się na reklamę warto wziąć pod uwagę także skuteczność konkretnych metod i rozwiązań. Ile osób zdecyduje się na zakup produktu lub skorzystanie z usługi dzięki ulotkom? Ile osób w ogóle po otrzymaniu ulotki, a przed wyrzuceniem jej do kosza spojrzy na nią, aby dowiedzieć się, z jaką firmą, albo branżą ma do czynienia? A ile osób zwróci uwagę na kolorowy wyświetlający się materiał na ekranie w ruchliwym miejscu? Z pewnością druga opcja jest znacznie skuteczniejsza.

Czym jest digital signage?

Digital signage to rozwiązanie znane pod różnymi nazwami. Niektórzy nazywają je digital out of home, digital merchandising. Po polsku często używa się zwrotu „cyfrowe wyjście z domu”. Jest to rozwiązanie wykorzystujące wyświetlacze elektroniczne, projektory, monitory LCD, led oraz różnego rodzaju ekrany do prezentacji treści multimedialnych. Co może być na nich wyświetlane? Absolutnie wszystko co uznasz za stosowne do reklamy swojej firmy. Na ekranach możesz wyświetlać komunikaty, menu swojej restauracji, reklamę najnowszego produktu, informacje o swojej firmie, nadchodzące lub już obowiązujące promocje. Istotne jest to, że reklamy i treści można zmieniać dowolnie, z każdego miejsca, w którym jest dostęp do Internetu. Dzięki specjalnej aplikacji masz pełna kontrolę nad tym, co, kiedy i gdzie jest wyświetlane!

Gdzie wykorzystuje się digital signage?

Digital signage można wykorzystywać wszędzie, chociaż oczywiście najczęściej ekrany takie spotyka się w miejscach, gdzie każdego dnia przewija się wiele osób. Są to zazwyczaj dworce kolejowe i autobusowe, lotniska, centra handlowe, najruchliwsze ulice, punkty sprzedaży, sieci usługowe.

Ciągły rozwój digital signage

Rozwój nowych technologii, w tym digital signage jest nieunikniony. Branża ta wciąż się rozwija i rozrasta. Pojawiające się coraz to nowsze możliwości sprawiają, że rozwiązanie to jest coraz bardziej skuteczne i powszechne. Digital siignage wykorzystują już nie tylko największe firmy, ale również te mniejsze, a także placówki administracyjne: urzędy miasta, urzędy pracy. Coraz częściej rozwiązania te spotyka się w szkołach, szpitalach, bibliotekach.

Digital signage jest skutecznym rozwiązaniem, ponieważ nasze społeczeństwo jest już społeczeństwem obrazkowym. O wiele szybciej i łatwiej przyswajamy obrazy niż słowo pisane. Poza tym, każdemu zależy na czasie – informacja przekazywana powinna być szybko i sprawnie, tak, aby nie trzeba było poświęcać na nią zbyt dużo czasu.