Windykacja CRM – jakie są największe zalety tego systemu?
Windykacja CRM to nowoczesny system, skierowany do działów windykacji w przedsiębiorstwach lub firm windykacyjnych. Dzięki niemu możliwe jest tworzenie baz danych, które będą dostępne dla wszystkich upoważnionych w firmie pracowników. Co warto wiedzieć o tym narzędziu i jakie korzyści może on przynieść firmie?
Windykacja CRM – system o wielu zaletach
Nie trzeba nikogo przekonywać o przydatności działu windykacji w każdej firmie – dzięki niemu można bowiem sprawnie radzić sobie z problemami zalegających należności. W większości przypadków przynosi on świetne efekty, jeśli chodzi o pozyskiwanie poterminowych płatności, może też zająć się wszystkimi zadaniami dotyczącymi porządkowania spraw dłużników, kontaktów z klientami zalegającymi z płatnościami oraz ewentualnym kierowaniem spraw do sądu. Firma, która nie posiada swojego działu windykacji, powinna skorzystać z usług przedsiębiorstwa windykacyjnego – znacznie ułatwia to funkcjonowanie całego biznesu.
Windykacja CRM jest programem stworzonym specjalnie z myślą o firmach, które w dużym stopniu opierają się o telefoniczny kontakt z klientem. W działach windykacji jest to ważna część pracy, pozwalająca na przypominaniu klientom o niespłaconych należnościach, terminach płatności oraz statusie ich spraw. Dzięki systemowi CRM firma może tworzyć własne bazy danych, w których będą znajdowały się wszystkie ważne informacje – w tym przypadku dotyczące dłużników. Dzięki nim pracownicy działu windykacji będą mogli być na bieżąco ze wszystkimi sprawami zadłużeń oraz specjalnymi dotyczącymi ich informacjami.
W bazach danych można zamieszczać notatki dotyczące podstawowych danych osobowych, potrzebnych do kontaktów z klientami, a także innych informacji, przydatnych firmie ze względu na jej działalność. Daje to duże możliwości dopasowania działania systemu CRM do swoich potrzeb i zwiększa jego przydatność w pracy działu windykacji.
System CRM dla windykacji – większa wydajność i skuteczność pracowników
Dzięki windykacji CRM pracownicy zyskają prosty dostęp do potrzebnych im informacji, związanych z dłużnikami. Pozwoli to im lepiej przygotowywać się do rozmów z klientami, co przełoży się na wyższą jakość obsługi klienta, a także zwyczajnie skuteczniejszą pracę. Konsultanci znajdą w jednym miejscu wszystkie niezbędne do ich pracy dane – znacznie skraca to czas zajmowania się pojedynczymi sprawami i ułatwia pracę w momencie, kiedy jednym klientem zajmuje się kilka osób.
Dzięki łatwemu dostępowi do potrzebnych informacji zwiększa się także wydajność pracowników, którzy mogą w krótszym czasie obsługiwać większą ilość spraw. Przekłada się to na skuteczność całej firmy.
W jakich firmach warto wprowadzić system CRM dla windykacji?
System CRM to narzędzie przydatne w każdej firmie, która zajmuje się telefoniczną obsługą klienta. Dział windykacji lub firma windykacyjna powinna w każdym przypadku posiadać własny CRM, pozwalający jej na tworzenie bazy danych i zapewniający łatwy do niej dostęp. Dzięki temu organizacja pracy działu jest o wiele łatwiejsza, można też zyskać jego większą skuteczność i wydajność.
Poza windykacją, systemy CRM świetnie sprawdzają się też w call center i contact center oraz wszędzie tam, gdzie wykonuje się sporą ilość połączeń telefonicznych z klientami.
Jakie są największe zalety CRM dla windykacji?
Windykacja CRM posiada wiele zalet – jest to system, który znacznie usprawnia pracę windykacji w każdej firmie. Dzięki niemu przedsiębiorstwo może tworzyć swoje indywidualne bazy danych, posiadające wszystkie niezbędne do jego pracy informacje. Ułatwia to kontakt z klientami i umożliwia szybsze rozwiązywanie ich spraw. System jest także prosty w obsłudze i umożliwia udostępnienie baz danych wszystkim upoważnionym do tego pracownikom. Łatwo wprowadzić go również do każdej firmy, nie wymaga bowiem specjalnego sprzętu czy umiejętności – wystarczy zyskać do niego dostęp, udzielany przez wybranego operatora usług związanych z telefonią biznesową.