Kampania Google Ads – warto, czy nie warto skorzystać z tego rozwiązania?
Czy jakakolwiek firma miałaby szanse na sprawne funkcjonowanie w sieci, gdyby nie stosowanie internetowego marketingu? Byłoby raczej ciężko, ponieważ jest on prawdziwym fundamentem. Internet oferuje nam bardzo szerokie możliwości reklamowe, a najważniejszy wydaje się być tutaj marketing w wyszukiwarce. Wszystko z uwagi na to, że jest ona świetnym narzędziem dla użytkowników oraz źródłem do odnajdywania informacji, a także danych związanych produktami i usługami. To tylko wyjaśnia, dlaczego kampanie Google Ads są aż tak popularne.
Jeżeli jesteśmy przekonani, że kampania Google Ads to dla nas ciekawe wyjście, warto najpierw rozejrzeć się za ofertą, która nie zrujnuje naszego budżetu, a tym samym będzie odpowiednio skuteczna. Zanim jednak tego dokonamy, powinniśmy poznać zasady funkcjonowania reklam tego typu oraz dowiedzieć się jakie korzyści i wady posiada Google AdWords.
Dlaczego warto?
Google Ads AdWords swą popularność zawdzięcza przede wszystkim niekończącej się liście korzyści, jaką zapewnia użytkownikowi. Jest to bowiem szansa na to, aby w maksymalnie krótkim czasie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców ze swym przekazem reklamowym. W wypadku pozycjonowania SEO, konieczna jest spora dawka cierpliwości. Niekiedy oczekiwanie wydłuża się do kilku miesięcy, a dopiero po tym udaje się uzyskać dobrą pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chodzi o reklamy AdWords, efekty zauważymy prawie od razu. Konieczne jest jednak dokładnie przygotowanie kampanii i opłacenie jej realizacji. Kiedy wszystko pójdzie zgodnie z planem, reklama bardzo szybko zacznie widnieć w wyszukiwarce, na pierwszej stronie wyników.
Dla użytkownika to także możliwość dostępu do statystyk wszelkiego typu, co jest sporą zaletą. W każdym momencie jest opcja kontroli wszelkich działań realizacji kampanii Google Ads, a także śledzenia wszystkich danych. Dowiemy się, jakie kluczowe frazy są przez użytkowników wpisywane najczęściej, a które z nich przynoszą największe liczby kliknięć. Pozwala nam to na nieustanną optymalizację kampanii w systemie oraz na natychmiastową reakcję na wszelkie sytuacje.
Jako, że dziś prym wiodą bez wątpienia urządzenia mobilne, reklamy AdWords będą do nich świetnie przystosowane. Dzięki temu, nie ma obaw o to, że stracimy każdego klienta, który korzysta wyłącznie ze smartfona lub tabletu. To szalenie ważne, ponieważ mobilne urządzenia są obecnie stosowane przez ponad połowę wszystkich użytkowników sieci!
Dlaczego powinniśmy się zastanowić?
Chociaż faktem jest, że system reklamowy AdWords zapewnia nam mnóstwo korzyści, nie ustrzega się jednak kilku wad. Na uwagę zasługuje fakt, że zmianom mogą ulegać ceny. Internet jest bardzo dynamiczny w swych zmianach, stąd na tym polu może być to faktycznie odczuwalne. Podczas realizacji kampanii Google Ads, konieczna jest ciągła kontrola odbywających się procesów, a w szczególności kosztów. Dobrze jest mieć możliwość zareagowania na każdą niespodziewaną sytuację. Często wypominanym minusem jest też ograniczenie, które dotyczy limitu znaków, jakie mogą pojawić się w treści naszej reklamy. Otóż w samym nagłówku nie umieścimy więcej niż 25 znaków, a w poszczególnych linijkach tylko do 35 znaków. To oczywiście nie jest dużo, dlatego przygotowanie reklamy jest niejako wyzwaniem. Ich treść musi być zarówno krótka, jak i chwytliwa, aby skutecznie przyciągała uwagę.