Ekran LED – kilka cennych wskazówek

Chcesz zakupić dobrej jakości ekran LED, ale zupełnie się na tym nie znasz? Poniżej przedstawiamy kilka cennych wskazówek, które z pewnością pomogą Ci w wyborze najodpowiedniejszego urządzenia dopasowanego do Twoich potrzeb. Zapraszamy do lektury!

Ekran LED jest niezwykle popularne – zarówno w ogromnych przedsiębiorstwach, jak i mniejszych firmach, ale też w jednoosobowych działalnościach, a nawet w domach prywatnych. Bez względu na to, gdzie ekran LED będzie wykorzystywany, aby dobrze spełniał swoje zadanie musi być odpowiednio dopasowany do warunków. Jest to pierwsza i najważniejsza zasada.

Jakość często wyrażana jest w cenie

Bardzo wysoka cena nie zawsze świadczy o tym, że mamy do czynienia z najlepszym dostępnym sprzętem. Jednakże, bardzo często tak jest, zwłaszcza jeżeli chodzi o innowacyjne technologie. Trzeba jednak wziąć pod uwagę także wiele innych czynników. Nie zawsze najlepszy model będzie potrzebny w konkretnym środowisku. W takim wypadku warto skonsultować się z pracownikiem firmy, który z pewnością pomoże przy wyborze optymalnego ekranu.

Ekrany zewnętrzne i wewnętrzne mają różną jasność

Ekrany zewnętrzne i wewnętrzne mogą różnić się wieloma parametrami, np. wielkością. Jednak, jednym z najważniejszych parametrów ekranów LED, jest ich jasność. W ekranach wewnętrznych spotkamy się najczęściej z jasnością wahającą się od 700 cd/m kw. do 2500 cd/m kw. W ekranach zewnętrznych występują jasności wyższe. Rozróżnia się je na jasności standardowe lub jasności podwyższonym parametrze. Jasność standardowa jest pomiędzy 5000 a 7000 cd/m kw., natomiast podwyższona jasność jest od 8000 – 12000 cd/m kw.

Kupuj w najlepszych firmach

Ekrany Led, jak i ściany LED, a także inne urządzenia audiowizualne warto kupować w sklepach specjalistycznych, które oferują wyłącznie sprawdzony sprzęt pochodzący od najlepszych, cenionych na rynku producentów. Ponadto, mogą zaoferować dobry poziom cenowy do jakości wyświetlanego obrazu, a także trwałości urządzenia.

Ekrany LED wykorzystywane są w różnych branżach

Ekrany LED znalazły swoje zastosowanie w wielu branżach. Sprawdzają się w działach marketingu, w branży retail, w pomieszczeniach  control room, w salach konferencyjnych, w biurach, wewnątrz i na zewnątrz budynku. Mogą służyć do reklamowania i zwrócenia uwagi przechodniów, ale także do wyświetlania istotnych danych podczas zebrań. Niemal w każdej firmie ekran LED może znaleźć swoje zastosowanie.

Jednym z rodzajów ekranów LED są ściany wideo

Bardzo popularne obecnie ściany wizyjne, często wielomonitorowe, znajdują zastosowanie najczęściej w dużych firmach. Ich praca może trwać ciągle przez 24 godziny. Świetnie sprawdzają się również w galeriach handlowych. Ściany wideo mogą mieć bardzo mogą mieć różne układy – pionowe lub poziome. Zdarzają się także bardzo ciekawe ułożenia ekranów nieliniowe. Częstym przykładem takich ścian są monitory przedstawiające menu w barach i restauracjach w centrach handlowych.

Znawcy technologii LED przewidują, że być może już niebawem, ekrany LED dorównają rozdzielczością do Ekranów LCD. To doprowadziłoby do otwarcia się nowych segmentów rynku na tę technologię.