Znaczenie hierarchia nagłówków w optymalizacji seo

W optymalizacji pod kątem SEO stron zawierających treści słowne pomoże korzystanie z szablonów i elementów HTML. Przykładem tutaj są nagłówki, których zazwyczaj jest kilka – w popularnych systemach zarządzania treścią (np. WordPress) jest ich najczęściej sześć. Są ponumerowane hierarchicznie od H1 do H6, a każdy numer odpowiada ważności treści, jaką znakuje. Im niższa wartość liczbowa, tym ważniejszy wzór – tytuły główne oznaczamy z tego powodu nagłówkiem H1. To jedno z działań z półki taniego pozycjonowania stron, ale dość skutecznego.

Elementy optymalizacji tekstu strony pod pozycjonowanie stron w Google:

·         Tytuł;

·         Nagłówki Hx;

·         Akapity;

·         Wyliczenia/wypunktowania;

·         Pogrubienie, kursywa, podkreślenie;

·         Ramka;

·         Odpowiedni, przejrzysty font;

·         Kontrast między tłem i fontem;

·         Właściwa interlinia;

Struktura hierarchii nagłówków dla skutecznego pozycjonowania

Tekst, który został podzielony na akapity i śródtytuły znacznie przyjemniej i łatwiej się czyta, a także lepiej wpływa to na pozycjonowanie seo warszawa. Nagłówki ułatwiają skanowanie długich tekstów, a także polepszają prezentację artykułów przy podzieleniu ich na tematyczne  sekcje. Ściana tekstu wcale nie jest estetyczna, nie przyciąga użytkowników ani robotów.

Stosowanie śródtytułów przynosi korzyści z punktu widzenia skutecznego pozycjonowania, gdyż frazy zawarte w nagłówkach pomagają rozpoznać robotom wyszukiwarki tematykę podstron łatwiej i szybciej. Nagłówki HTML służą do tego, aby zasygnalizować robotom wyszukiwarki Google, które informacje mają być priorytetowe. Używając nagłówków, możemy łatwo wpleść w tekst słowa kluczowe w naturalny sposób, dzięki czemu wyszukiwarka będzie oceniać treści strony jako wysokiej jakości. To korzystnie wpłynie na googlowe pozycjonowanie strony. Oczywiście, musi zostać to wykonane prawidłowo, by spowodować wzrost pozycji podstrony oraz zwiększenie średniego czasu trwania sesji użytkowników. Nagłówki będą oddziaływać na stronę negatywnie w przypadku, gdy ich struktura będzie nieuporządkowana i niewłaściwa.