Centrala PBX – nowoczesne rozwiązanie dla telefonii biznesowej

W każdej firmie sprawnie działający system, pozwalający na wykonywanie połączeń głosowych z klientami oraz połączeń wewnętrznych, jest podstawą jej prawidłowego funkcjonowania. Obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem dla telefonii biznesowej jest centrala PBX, czyli wirtualna centrala, która umożliwia wykonywanie połączeń głosowych przez Internet. Co warto o niej wiedzieć?

Centrala PBX – ogromne ułatwienie dla firm

Kiedyś podłączenie wielu numerów telefonicznych do jednej firmy wiązało się ze sporym problemem i wysokimi kosztami. Dziś, dzięki technologii VoIP umożliwiającej wykonywanie połączeń przez Internet, bez prowadzenia wielu kabli czy konieczności zakupu wielu drogich urządzeń, jest to znacznie łatwiejsze i tańsze. Największe możliwości w tym zakresie daje centrala PBX – wirtualna centrala telefoniczna, wykorzystująca chmurę do przechowywania danych.

Centrala PBX to najnowocześniejsze rozwiązanie w dziedzinie telefonii biznesowej. Jest skierowane do firm, które chcą w łatwy sposób obsługiwać wiele połączeń głosowych równocześnie, nie ponosząc przy tym wysokich kosztów. Ułatwia kontakty telefoniczne z klientami, a także połączenia wewnętrzne. Umożliwia realizację konferencji głosowych, dzięki czemu dba o sprawny kontakt pomiędzy pracownikami firmy – nawet, jeśli znajdują się w innych miastach.

Dostęp do wirtualnej centrali PBX można otrzymać od wybranego operatora. To on zapewni system odbierania i przekazywania połączeń oraz udostępni swojemu klientowi panel sterowania, z poziomu którego można zarządzać kontami telefonicznymi i różnymi dodatkowymi usługami, zapewnianymi przez centralę PBX.

Jakie firmy mogą skorzystać z wirtualnej centrali?

Centrala PBX to rozwiązanie dostosowane do potrzeb każdej firmy. Sprawdzi się zarówno w dużych przedsiębiorstwach, wykonujących setki połączeń głosowych dziennie, jak i w niewielkich firmach, które chcą postawić na sprawnie działający, tani w obsłudze system połączeń. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest brak konieczności zakupu drogiego sprzętu czy przeciągania okablowania – zazwyczaj system można wprowadzić bez żadnego problemu, korzystając z obecnego już w firmie sprzętu.

Obsługa wirtualnej centrali telefonicznej również jest bardzo prosta, a jej konfiguracja zajmuje jedynie kwadrans. Późniejsze zmiany w jej ustawieniach nie sprawią nikomu żadnego problemu – zarządzanie systemem jest intuicyjne i nie trzeba korzystać z pomocy specjalisty, by dostosować go do swoich potrzeb.

Co ciekawe, dzięki wykorzystaniu telefonii VoIP, opierającej się na połączeniu internetowym, centrala PBX jest świetnym wsparciem także dla pracy zdalnej – można z niej bowiem korzystać bez dodatkowych kosztów z dowolnego miejsca, nawet, jeśli pracownicy przebywają w różnych miastach.

Korzyści wiążące się z centralą PBX

Centrala PBX to rozwiązanie posiadające wiele zalet, dzięki którym jest obecnie szeroko wykorzystywane przez wiele firm. Najważniejsze korzyści, jakie  się z nim wiążą to:

– niskie koszty wdrożenia i utrzymania – wirtualna centrala wykorzystuje do połączeń głosowych Internet, dzięki czemu ich koszty są niskie, nawet w przypadku rozmów międzymiastowych czy międzynarodowych. Można również liczyć na bardzo niskie koszty połączeń wewnętrznych, co ułatwia kontakt między pracownikami przedsiębiorstwa. Wdrożenie systemu w firmie nie wiąże się z dodatkowymi kosztami – nie trzeba decydować się na zakup nowego sprzętu, poprowadzenie dodatkowego okablowania czy przeprowadzenie szkoleń dla pracowników. Możliwość łatwego i szybkiego podłączenia systemu sprawia, że jest to rozwiązanie dla każdej firmy.

– możliwość korzystania z centrali PBX z dowolnego miejsca na świecie – dzięki niskim wymaganiom, opierającym się głównie na dostępie do Internetu, wirtualna centrala to narzędzie, z którego można korzystać z dowolnej lokalizacji. Ułatwia to szczególnie pracę zdalną, co jest ogromną zaletą dla wielu firm.

– wiele przydatnych funkcji – wirtualna centrala to nie tylko możliwość wykonywania i odbierania połączeń głosowych, ale także wiele dodatkowych usług, które ułatwiają zarządzanie kontaktami czy obsługę połączeń. Należy do nich m.in. wirtualny faks, kolejkowanie połączeń, możliwość nagrywania rozmów, konferencje głosowe i wiele innych.