Czym jest i co daje pozycjonowanie organiczne?
Warto wiedzieć, że Google wyniki wyszukiwania dzieli na te płatne (AdWords) oraz organiczne(naturalne). Jeśli chcemy pojawić się wśród tych drugich, konieczne jest jedynie to, aby strona była dobrze zaindeksowana prze roboty Google. Jeśli chodzi o tę pierwszą opcję, będziemy musieli wykupić kampanię Google Ads. Jeśli chcemy dobrze poznać organiczne pozycjonowanie, konieczne jest zapoznanie się ze specyfiką działania tego procesu, a warto również poznać korzyści, które spotkają każdego, kto zdecyduje się na tę opcję.
Specyfika organicznego pozycjonowania…
Za pozycjonowanie organiczne można uznać wszelkie działania, których celem jest optymalizacja kodu danej strony, treści oraz budowanie linkowego profilu, by można było osiągnąć jak najwyższa pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. Gdy zależy nam na top3 na dużej liczbie kluczowych słów, wymagane jest doprowadzenie do wielu zmian w kodzie strony, aby wyeliminować widniejące tam błędy. To spore grono zmian, których internauta nie widzi. Będzie to chociażby zmiana opisu description, modyfikacja tytuły strony, usunięcie wewnętrznych duplikatów, ale też ustawienie przekserowań. Jeśli zależy nam, by mogło być to skuteczne pozycjonowanie stron, wymagane są też zmiany elementów widocznych.
Do takich należy chociażby wstawianie dodatkowych nagłówków tekstów, umieszczanie danych adresowych, czy też linków w menu. Można też wymienić tu prowadzenie własnego firmowego bloga lub stworzenie FAQ. Bywa niekiedy i tak, że aby móc podjąć rywalizację z witrynami na czołowych pozycjach, należy stworzyć kompletnie nowe podstrony, które są powiązane tematycznie, a czasami będą to musiał być też całe działy, na które składa się aż kilkanaście podstron. Liczna modyfikacji, jakie są konieczne do wykonania, będzie zależała od promowanych słów kluczowych, a także jak prezentują się strony, które są konkurencją dla tej pozycjonowanej. Wiele warunkuje również jej poziom rozbudowania. Podczas trwania działań, które dotyczą optymalizacji kodu i rozbudowy treści, istotne jest też linkowanie danej witryny. Wcale nie jest łatwo dokonać tego, aby konkretna witryna mogą znaleźć się odpowiednio wysoko w naturalnych wynikach, gdyż wymaga to sporego nakładu pracy i mnóstwa cierpliwości. Trochę łatwiej wygląda to w sytuacji kampanii SEO, mając na uwadze te słowa kluczowe, które są mniej konkurencyjne. Tutaj, już w zaledwie kilka dni uda się nam uzyskać dość wysokie pozycje.
Inne istotne kwestie dotyczące pozycjonowania organicznego
Pamiętajmy, że uzyskanie wysokiego miejsca w Google nie jest najważniejsze. Agencje SEO są świadome faktu, że algorytmy wyszukiwarek są nieustannie modyfikowane, a wszystkie zmienne, które maja bezpośredni wpływ, posiadają różną wagę. Będą to chociażby kluczowe słowa w description, w tytule, w nagłówkach i tekstach, długość treści, częstotliwość aktualizacji, zagęszczenie kluczowych słów, historia konkretnej domeny i szybkość jej wczytywanie, a także ilość oraz jakość linków przychodzących. Nieustannie przybywa nowych stron, a konkurencyjne firmy starają się, aby wyprzedzić nas i przejąć naszą pozycję. W związku z tym, nawet jeśli już uzyskamy wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, nie można osiąść na laurach. Należy nieustannie dbać, aby strona był świetnie dostosowana do algorytmu Google, oraz pozyskiwać cenne odnośniki.
Organiczne pozycjonowanie stron w Internecie, wymaga systematycznej i dokładnej pracy, gdzie efekty tego zauważymy dopiero po czasie. Gdy do czynienia mamy z frazami, które są bardzo konkurencyjne, odczekać będzie trzeba nawet i kilka miesięcy. W momencie, kiedy witryna uplasuje się już w czołówce wyników wyszukiwania, diametralnie wzrośnie liczba odwiedzin na stronie. Szerokie grono użytkowników sieci, świadomie unika linków sponsorowanych, dlatego pojawienie się wysoko w wynikach organicznych, bezpośrednio przełoży się na o wiele większy ruch.