call center

Oprogramowanie call center – nowoczesne rozwiązanie dla firm

Oprogramowanie call center to wirtualny system, dzięki któremu telefoniczna obsługa klienta zyskuje zupełnie nowy charakter. Co warto o nim wiedzieć, jakie są jego największe zalety i w jakiej firmie sprawdzi się takie rozwiązanie?

Oprogramowanie call center, czyli alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań

Kiedyś niewiele firm decydowało się na własny dział call center, ponieważ było to bardzo kosztowne. Konieczność wynajmu przestrzeni biurowej i jej odpowiedniej adaptacji, a także zakup wyposażenia, sprzętu i oprogramowania sprawiały, że była to inwestycja sięgająca nawet setek tysięcy złotych. Obecnie jednak dostępne są nowoczesne rozwiązania, takie jak oprogramowanie call center, wykorzystujące pracę w chmurze. Dzięki nim firma nie musi decydować się na urządzanie stacjonarnego biura call center – może bowiem prowadzić kampanie z udziałem konsultantów telefonicznych zdalnie, pracując przez Internet.

Wirtualne call center zdobywa coraz większą popularność i nie jest to nic dziwnego – dzięki niemu można bowiem oszczędzić ogromną sumę, którą normalnie przeznaczyłoby się na lokal i jego utrzymanie, sprzęt i specjalistyczne oprogramowanie. Dzięki systemowi udostępnianemu przez dobre firmy telekomunikacyjne przedsiębiorstwo nie musi inwestować w żadną z tych rzeczy – wystarczy mu komputer z dostępem do Internetu. Konsultanci mogą pracować zdalnie, z dowolnego miejsca w kraju – im również wystarczy podłączenie do sieci oraz słuchawki USB, dzięki którym będą prowadzili rozmowy telefoniczne.

System pozwala na tworzenie i prowadzenie różnych kampanii. Użytkownik może przydzielać do nich konsultantów zgodnie ze swoimi preferencjami, a także stale kontrolować prowadzone działania i obserwować ich wyniki.

Czy wirtualne call center jest skuteczne?

Oprogramowanie call center pozwala na uzyskanie równie dobrych wyników, co w przypadku tradycyjnie działającego działu telefonicznej obsługi klienta. Różni się jedynie sposób pracy konsultantów – dzięki wirtualnemu call center można pominąć te elementy, które obecnie nie są konieczne do funkcjonowania działu, a generują duże, niepotrzebne koszty. Jest to nowoczesne rozwiązanie, pozwalające wielu firmom korzystać z zalet call center bez inwestowania w niego ogromnych sum.

Oprogramowanie call center – korzyści

Zdecydowanie się na oprogramowania call center w swojej firmie wiąże się z wieloma korzyściami. Jest to opcja pozwalająca na stworzenie sprawnie działającego, skutecznego działu, który będzie szybko realizował utworzone kampanie. Największą jej zaletą jest przede wszystkim znaczna redukcja kosztów – w efekcie każda firma może sobie pozwolić na takie rozwiązanie i staje się ono zwyczajnie tańsze w utrzymaniu i o wiele bardziej opłacalne. Oszczędza się także czas – operator udostępnia firmie system, z którego można zacząć korzystać praktycznie od razu. Jest on prosty w obsłudze, dlatego nie wymaga prowadzenia długich szkoleń i pozwala szybko rozpocząć pracę nad kampaniami. Firma ma także swobodę w wybieraniu konsultantów telefonicznych, nie musi się bowiem ograniczać do osób z jednej lokalizacji. Ułatwia to szukanie osób o odpowiednich kompetencjach, które najlepiej sprawdzą się przy realizacji danej kampanii.

Warto zdecydować się na wirtualne call center, jest to bowiem rozwiązanie bardzo korzystne i o wiele tańsze od tradycyjnych opcji. Dzięki temu zarówno małe, jak i duże firmy mogą postawić na zaawansowaną telefoniczną obsługę klienta, dostosowaną do ich wszystkich potrzeb i wymagań. Jest to przy tym nieocenione wsparcie sprzedaży, kampanii marketingowych, działów reklamacji, informacji, windykacji i innych.

W jakiej firmie sprawdzi się system call center?

Oprogramowanie call center może zostać wprowadzone w praktycznie każdej firmie. Wymagania są naprawdę niewielkie – nie potrzeba do tego specjalnego sprzętu ani dużego budżetu. Wystarczy komputer z podłączeniem do Internetu, aby móc zacząć tworzyć i obsługiwać kampanie zgodnie ze swoimi potrzebami.