SEO copywriting, czyli o pozycjonowaniu tekstów w sieci
SEO copywriting opiera się na tworzeniu wartościowych treści na strony internetowe w celu pozycjonowania stron. Teksty te muszą być odpowiednio zoptymalizowane, by traktowane były jako wartościowe przez algorytmy wyszukiwarek oraz przez samych użytkowników. Niska jakość i słabo ulokowane słowa kluczowe czy linki sponsorowane będą sprawiały, że taka strona czy teksty zostaną potraktowane jako spam lub trash i nie zachęcą użytkowników do klikania w linki oraz pozostawania w domenie.
Jak pisać teksty SEO – agencje SEM i SEO?
Pozycjonowanie SEO nie jest w zasadzie takie proste, ponieważ wiele czynników wpływa na jego efekty i szybko zaburza efekty. Najczęściej firmy wynajmują w tym celu specjalnie inne firmy, jak zespół seo marketingowy czy agencja adwords. Oto kilka przydatnych zasad przy tworzeniu treści pod kampanie adwords warszawa:
· Tytuł powinien być krótki i najlepiej zawierać słowa kluczowe;
· Wybieraj interesujące tematy – szukaj ich w newsach i w sieci. Sprawdzaj, czego szukają użytkownicy w wyszukiwarkach;
· Tytuł i lead musi być przyciągający, by użytkownicy chcieli wejść i zostać;
· Stosuj słowa kluczowe, ale z umiarem i wkomponuj je w tekst – ma dobrze wyglądać i się czytać!;
· Pamiętaj, tekst tworzysz w pierwszej kolejności dla użytkowników, nie dla wyszukiwarek. Pozycjonowanie jest ważne, ale to użytkownik zdecyduje, czy artykuł lub strona jest interesująca. Brak użytkowników = brak ruchu organicznego na stronie. To samo tyczy się stron promowanych przez google adwords ppc;
· Teksty powinny być unikalne oraz rozbudowane – stawiaj na merytoryczność, nie lanie wody w tekstach. Odpowiednio długi i treściwy tekst będzie miał większą wartość, więc i lepszą pozycję;
· Teksty SEO powinny być obszerne, ale dopasowane do formy. Opisy produktów mają inną długość od artykułów pod kampanię gogole ads. Powinny zawierać bogate słownictwo, ale nie nudzić użytkownika;