SEO copywriting, czyli o pozycjonowaniu tekstów w sieci

SEO copywriting opiera się na tworzeniu wartościowych treści na strony internetowe w celu pozycjonowania stron. Teksty te muszą być odpowiednio zoptymalizowane, by traktowane były jako wartościowe przez algorytmy wyszukiwarek oraz przez samych użytkowników. Niska jakość i słabo ulokowane słowa kluczowe czy linki sponsorowane będą sprawiały, że taka strona czy teksty zostaną potraktowane jako spam lub trash i nie zachęcą użytkowników do klikania w linki oraz pozostawania w domenie.

Jak pisać teksty SEO – agencje SEM i SEO?

Pozycjonowanie SEO nie jest w zasadzie takie proste, ponieważ wiele czynników wpływa na jego efekty i szybko zaburza efekty. Najczęściej firmy wynajmują w tym celu specjalnie inne firmy, jak zespół seo marketingowy czy agencja adwords. Oto kilka przydatnych zasad przy tworzeniu treści pod kampanie adwords warszawa:

·         Tytuł powinien być krótki i najlepiej zawierać słowa kluczowe;

·         Wybieraj interesujące tematy – szukaj ich w newsach i w sieci. Sprawdzaj, czego szukają użytkownicy w wyszukiwarkach;

·         Tytuł i lead musi być przyciągający, by użytkownicy chcieli wejść i zostać;

·         Stosuj słowa kluczowe, ale z umiarem i wkomponuj je w tekst – ma dobrze wyglądać i się czytać!;

·         Pamiętaj, tekst tworzysz w pierwszej kolejności dla użytkowników, nie dla wyszukiwarek. Pozycjonowanie jest ważne, ale to użytkownik zdecyduje, czy artykuł lub strona jest interesująca. Brak użytkowników = brak ruchu organicznego na stronie. To samo tyczy się stron promowanych przez google adwords ppc;

·         Teksty powinny być unikalne oraz rozbudowane – stawiaj na merytoryczność, nie lanie wody w tekstach. Odpowiednio długi i treściwy tekst będzie miał większą wartość, więc i lepszą pozycję;

·         Teksty SEO powinny być obszerne, ale dopasowane do formy. Opisy produktów mają inną długość od artykułów pod kampanię gogole ads. Powinny zawierać bogate słownictwo, ale nie nudzić użytkownika;