Jakie pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne?

Wszelkiego rodzaju technologie, w tym Internet, zmieniają się tak szybko i tak dynamicznie, że czasem trudno nadążyć za tym co w danym momencie jest aktualne i na czasie, a co już przestarzałe i niewarte uwagi. Często to co aktualne rok temu, dzisiaj jest już bezużyteczne i nie zasługuje na zainteresowanie. Właśnie tak sprawa się ma jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Metody zmieniają się bardzo szybko i to co parę lat temu było bardzo pożądane, obecnie jest bezwartościowe, a nawet może zaszkodzić naszej witrynie. Właśnie dlatego zanim zaczniemy naszą przygodę z pozycjonowaniem, warto się upewnić jakie są najnowsze tendencje i uważnie śledzić zmieniające się dane. Dzięki temu nie tylko nie wyrządzimy sobie szkody, ale będziemy mogli sprawić, że nasza strona wyróżni się na te wielu innych.

Pozycjonowanie stron, a seokatalogi

Jeszcze parę lat temu seokatalogi były czymś bardzo popularnych i pożądanym przy pozycjonowaniu stron internetowych. Wiele osób pisało teksty, które następnie wystarczyło umieścić w katalogach, co było o tyle łatwym rozwiązaniem, że w zasadzie każdy mógł zrobić to osobiście. Wystarczyło napisać tekst z synonimami i z linkiem prowadzącym do naszej strony (czasem można było w nim umieścić nawet kilka linków do oddzielnych podstron naszego serwisu) i wrzucić go w różnych wersjach do dziesiątek, a nawet setek katalogów, co sprawiało, że o naszej stronie „mówiło się” w naprawdę wielu miejscach. Czym są wspomniane teksty synonimizowane? Najogólniej rzecz biorąc to jeden tekst w wielu wariantach. Najpierw należy napisać tekst podstawowy, a później do większości słów dodać synonimy oddzielone specjalnym znacznikiem i umieszczone w odpowiednich nawiasach. Nie będziemy się tutaj rozpisywać o tym jak to dokładnie wygląda, gdyż choć samo pisanie tego typu tekstów nie jest złe, to umieszczanie ich w seokatalogach jest bardzo przestarzałą metodą pozycjonowania stron internetowych w Google. Obecnie jest ona w zasadzie bezwartościowa, a nawet może zaszkodzić naszej witrynie, gdyż Google źle widzi linki pochodzące z takich katalogów. Dodatkowo, może nałożyć karę na naszą stronę, gdyż linki zawarte w takich tekstach są nienaturalne, to znaczy pochodzą z nienaturalnych źródeł. Ponadto, tego typu katalogi są zazwyczaj umieszczone na domenach o bardzo niskiej lub żadnej wartości, co sprawia, że umieszczony tam link również nie ma praktycznie żadnej wartości. Tak więc mimo, że za tę usługę płacimy niewiele lub jest darmowa, tak naprawdę obecnie nie warto z niej korzystać, żeby nie tracić czasu i nie przysporzyć sobie niepotrzebnych kłopotów, szczególnie, że istnieją inne o wiele skuteczniejsze metody pozycjonowania stron internetowych.

Pozycjonowanie strony – jak wyglądają koszty?

Jeśli chodzi o samodzielne pozycjonowanie, trudno oszacować przybliżony koszt, gdyż wszystko zależy od naszej wiedzy, umiejętności, dostępnych narzędzi oraz poświęconego czasu. Możemy wydać kilkadziesiąt złotych miesięcznie, jednak równie dobrze może to być kilkaset złotych. Oczywiście kwota jaką zainwestujemy, będzie miała realne przełożenie na osiągnięte rezultaty. Jeśli z kolei decydujemy się skorzystać z usług agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych cena będzie łatwiejsza do określenia, choć tutaj też nie ma sztywnych granic. Koszt będzie bowiem zależał od rezultatu jaki oczekujemy, wielkości naszego przedsiębiorstwa, jego zasięgu, jakości posiadanej strony oraz innych czynników. Można jednak przyjąć, że średni miesięczny koszt skutecznego pozycjonowania wyniesie około kilkuset, do 1000 złotych miesięcznie przy średnim biznesie.