5 pytań, które pomogą Ci dotrzeć do sedna Twojego bloga
Otóż, pozycjonowanie bloga oznacza, że Ty, bloger, najpierw musisz dokładnie zrozumieć swojego bloga. Czasami już rozumiesz; potrzebujesz tylko sposobu, aby to przekazać. Innym razem musisz podjąć pewne decyzje dotyczące swojego bloga, aby umożliwić mu skuteczne pozycjonowanie. Aby to wyjaśnić, musisz odpowiedzieć na szereg pytań mających na celu pozyskanie najważniejszych informacji na temat twojego bloga. Zapisz lub nagraj swoje odpowiedzi, ponieważ jest to surowiec, który wydobywasz podczas tworzenia kluczowych wiadomości.
O czym jest twój blog?
Jaki jest główny temat twojego bloga? w jakim celu pozycjonowanie bloga? Na przykład, czy blogujesz na temat: czekolady lub produkujesz światowej klasy czekoladki ze składników sprawiedliwego handlu? Zauważ, że zdefiniowanie tematu na blogu jest równoznaczne z zachowaniem równowagi między opisem tak szerokim, że jest prawie bez znaczenia, a jednym tak wąskim, że interesuje go tylko kilka osób.
Dla kogo jest twój blog?
Kto jest odbiorcą docelowym Twojego bloga? Na przykład czy są to: ludzie, którzy kochają czekoladę lub ludzie z pasją do robienia czekolady, którzy są empatyczni wobec wszystkich w branży? (Nie wiesz, jak wymyślić, jak zawęzić listę czytelników lub jakie są Twoje idealne potrzeby ? Rozważ wypróbowanie takiego szablonu w HubSpot. Użyj go, aby pomóc Ci myśleć o swoich czytelnikach jako o prawdziwych potrzebach szukających tego rodzaju rozwiązania i informacje, które możesz podać).
Dlaczego mieliby się przejmować?
Dlaczego ta publiczność powinna dbać o Twojego bloga? Innymi słowy, co w nich jest? Czy jeśli przeczytają Twojego bloga, otrzymają: pomysły na czekoladki świąteczne lub kreatywna inspiracja do tworzenia pysznych czekoladek, przy jednoczesnym wsparciu światowych producentów czekolady ?
Dlaczego twój blog istnieje?
Dlaczego blogosfera potrzebuje twojego bloga, skoro temat ten prawie na pewno obejmuje inne blogi? Czego by brakowało, gdyby Twój blog nie istniał? Czy Twój blog wypełnia zapotrzebowanie na informacje, zapewnia nowy sposób patrzenia na swoją niszę lub dodaje bardzo potrzebnych praktycznych porad? Na przykład, czy Twój blog jest konieczny, ponieważ: podajesz nowe informacje, których jeszcze nie ma lub inne blogi nie zawierają poradników krok po kroku, które robisz ?
Dlaczego jesteś najlepszą osobą na blogu na ten temat?
Jeśli zgadzamy się, że istnieje potrzeba bloga takiego jak Twój, dlaczego jesteś najlepszą osobą, aby zaspokoić tę potrzebę? Użyj tego pytania, aby wyjaśnić trochę o sobie, swoich wartościach, popędzie, poświadczeniach i doświadczeniu. I zastanów się nad własnymi motywacjami. Dlaczego chcesz blogować w swojej niszy i co masz do zaoferowania? Na przykład: uwielbiam pisać o sztuce robienia pięknej czekolady lub badaj, żyj i oddychaj światem wysokiej klasy czekolady lub mieć odpowiedni stopień doktora z wyższej uczelni ? Po udzieleniu odpowiedzi na te zasadnicze pytania, czas zamienić ten surowiec w jasne i konkretne kluczowe przesłania jak i wcielić plan i wskazówki w życie.
SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl