Czy właściciel firmowego bloga powinien się ujawnić?

W sieci tyle jest blogów prowadzonych na różne tematy i tak naprawdę w przypadku niektórych nawet nie wiadomo, kto się nimi zajmuje. Nie zawsze właściciel tej strony ujawnia się czytelnikom. Czy prowadząc firmowego bloga, przedsiębiorca powinien przedstawić się jego odbiorcom?

Warto, aby właściciel bloga był znany czytelnikom

W zasadzie nie ma obowiązku, przedstawiania się czytelnikom, jak to bywa w przypadku blogów osobistych. Jednak skoro ma to być typowy pozycjonowanie blog, to warto, aby czytelnicy wiedzieli, kto go prowadzi i publikuje artykuły. Jeżeli więc należy do firmy, która zajmuje się produkcją i sprzedażą mebli, najlepiej, aby ta przedstawiła się internautom. Może to zrobić poprzez opublikowanie danych firmy na stronie bloga np. w zakładce kontakt. Jeśli natomiast bloga prowadzi jeden z pracowników firmy, to on może się przedstawić z imienia i nazwiska, a także stanowiska, na którym pracuje. Dzięki temu czytelnicy będą wiedzieli, z kim mają do czynienia. Informacja ta niewątpliwie sprawi, że treść wyda im się bardziej merytoryczna i fachowa. Nie będą mieli wątpliwości co do jej poprawności. Trzeba pamiętać o tym, że blog seo ma pozycjonować stronę firmową, ale też reklamować firmę. Taka informacja zamieszczona na blogu będzie dodatkową reklamą firmy.

Blog firmowy czy też seo ma wpływ na wizerunek firmy

Należy pamiętać, że blog firmowy ma bardzo duży wpływ na wizerunek firmy. Jeśli jest poprawnie prowadzony, firma jest postrzegana jako profesjonalna. Dlatego tym bardziej warto, aby właściciel bloga był znany. Firmy między innymi dlatego, by pełnić rolę eksperta w swej dziedzinie, decydują się na zakładanie blogów i regularne dodawanie nowych wpisów. Wiadomo, że chodzi tu też o reklamę, o przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów itd. Jednak kreowanie wizerunku za pomocą takich dodatków w postaci bloga ma też sens i „rodzi” wiele korzyści dla firmy. Dlatego bardzo ważne jest to, aby ten seo blog był prowadzony profesjonalnie, z dbałością o jakość samej strony, jak też tekstów. Teksty muszą być merytoryczne, ciekawe, zachęcające do ponownego zajrzenia na bloga. Jeśli przykładowo firma, która oferuje prowadzenie blogów dla innych firm, w sposób ciekawy i rzetelny prowadzi własnego bloga, będzie postrzegana jako profesjonalista w tym zakresie. To, co robi, korzystnie wpłynie na jej wizerunek. Dzięki temu zyska zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów.

Z uwagi na to, że blog do pozycjonowania, zwany też blogiem firmowym, jest w pewnym sensie wizytówką firmy w sieci, warto, aby jego autor się ujawnił. W ten sposób znacznie więcej na tym zyska. Aktualnie prowadzenie blogów jest bardzo modne i coraz więcej firm poważnie zastanawia się nad tym, aby taką właśnie stronę sobie utworzyć. Koszt założenia bloga jest niski. Prowadzenie go też do kosztownych usług nie należy. Zresztą każdy może zająć się tym samodzielnie. Poprawi to wizerunek firmy. Artykuły na bloga może przygotowywać sam właściciel firmy lub też wyznaczony do tego zadania pracownik.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl