Agencje AdWords – na co uważać przy ich wyborze?
Oparty na Google AdWords marketing zyskuje coraz większą popularność i obecnie stanowi obowiązkową pozycję na liście działań podejmowanych przez firmy w celu dotarcia do potencjalnych klientów. Liczne korzyściwynikające z prowadzenia kampanii Google Ads sprawiają, że agencje AdWords mają naprawdę sporo pracy i wydawać by się mogło, że te spośród nich, które nie traktują dobrze swoich klientów, nie utrzymują się na rynku zbyt długo. To niestety nieprawda. W tym artykule dzielę się informacjami na temat tego, jak uniknąć zlecenia prowadzenia kampanii AdWords nierzetelnym agencjom i co zrobić, by reklama Google AdWords przyniosła nam najwięcej korzyści.
Nie masz ochoty czytać całego artykułu, ale chcesz jednocześnie mieć pewność, że powierzysz swoją kampanię AdWords profesjonalistom? Oto jedna z moich propozycji: https://d2m.com.pl/oferta/szczegoly/kampanie-reklamowe-content-marketing-i-seo
Czym w ogóle jest Google Ads / AdWords?
Bardzo możliwe, że wśród czytelników tego artykułu znajdują się osoby, które nie wiedzą, czym dokładnie jest reklama AdWords i na czym polegają kampanie produktowe AdWords.
Google Ads to system reklamowy firmy Google, który od momentu do założenia w 2000 roku aż do lipca 2018 roku nosił nazwę Google AdWords. Umożliwia on reklamodawcom na tworzenie linków sponsorowanych, które wyświetlane są na samej górze wyników wyszukiwania dla konkretnych fraz (patrz ilustracja poniżej).
Google linki sponsorowane umieszcza również po prawej stronie wyszukiwarki, ale tylko w przypadku fraz zakupowych (patrz przykład poniżej).
Kampanie Google AdWords polegają na tworzeniu reklam, których zadaniem jest dotarcie do określonej grupy użytkowników wyszukiwarki. Umożliwia to bardzo rozbudowany system konfigurowania ustawień kampanii AdWords, który pozwala jasno określić profil grupy, której linki sponsorowane w Google powinny się wyświetlać.
Jak znaleźć agencję, która tworzy profesjonalne kampanie AdWords?
Jeżeli zależy nam na skutecznej kampanii AdWords, powinniśmy wziąć pod uwagę zlecenie jej utworzenia specjalistom. Z uwagi na olbrzymi ruch, jaki obecnie panuje w branży, ceny kampanii AdWords zaczynają się już od naprawdę niskich kwot, co nie jest, wbrew pozorom, dobrą informacją dla klientów. Dlaczego? Ponieważ w parze z atrakcyjnym cennikiem AdWords idzie często bardzo niska jakość oferowanych usług. Po czym poznać agencję, która sprawi, że linki sponsorowane Google okażą się dobrą inwestycją, a współpraca będzie czystą przyjemnością? Istnieje kilka szczegółów, na które warto zwrócić uwagę podczas nawiązywania dialogu.
Dobrze o firmie świadczy, jeśli:
- Interesuje się naszymi celami biznesowymi
- Bierze pod uwagę nasz budżet na reklamę podając cennik kampanii AdWords
- Słowa kluczowe uwzględniają nasze cele biznesowe i budżet
- Wynagrodzenie agencji uwzględnia wielkość naszego budżetu
- Cena Google AdWords jest konkurencyjna – choć polityka cen jest kwestią mocno indywidualną. Dla niektórych wysoka cena jest gwarancją wyższej jakości.
- Czas trwania umowy jest elastyczny z krótkim okresem wypowiedzenia, a kara umowna zabezpiecza obie strony, nie tylko agencję
- Posiada bogate portfolio, duże doświadczenie i liczne rekomendacje
Oczywiście nie da całkowicie wyeliminować ryzyka natknięcia się na niekompetentną agencję AdWords, ale można znacznie je zminimalizować. Wystarczy zwracać uwagę na to, czy realizuje pozycje z przedstawionej powyżej listy. Cennik kampanii AdWords nie powinien nigdy stanowić jedynego kryterium podczas wyboru współpracownika, ponieważ okazać się może, że ostateczna cena, jaką przyjdzie nam zapłacić za pracę z nieodpowiednimi ludźmi, będzie naprawdę wysoka.